From Russia with love.

Allt annat som inte passar in på nån annan rubrik
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

From Russia with love.

Inlägg av niva-2121 »

I går, när jag efter besöket på BMK, tankade, tvättade rutorna och fyllde luft i däcken hos OKQ8 i Tumba, kom det fram två ryssar och berömde min bil. De pratade inte så mycket svenska, men vi var över ens om "From Russia with love". :lol:
Forumsponsor
rid54
Inlägg: 1478
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: From Russia with love.

Inlägg av rid54 »

Det är rätt märkligt... Jag har kört omkring med ett antal rätt udda fordon i mina dar, bl.a en Morris Minor -54, en gammal postbuss, en "terrängsugga"... men den enda bil som har orsakat spontana kommentarer direkt till mig är Nivan. I flera fall tjejer... Min misstanke om att Niva inte är en machobil förstärktes drastiskt vid senaste tillfället, när en tjej bara råkade gå förbi och ropade glatt "Vilken gullig bil du har!". I princip håller jag med...

Det skulle föra för långt att psykoanalysera detta, men en bil som orsakar glada, spontana kommentarer till totala främlingar kan inte vara helt fel!
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
AlterEgo
Inlägg: 638
Blev medlem: 10 dec 2009 22:43
Ort: Mitten av Skåne

Re: From Russia with love.

Inlägg av AlterEgo »

Jag har upplevt samma sak. Kvinnor verkar attraheras mer av Niva än t.ex. Jeep.
Träsktroll wannabe
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: From Russia with love.

Inlägg av niva-2121 »

AlterEgo skrev:Jag har upplevt samma sak. Kvinnor verkar attraheras mer av Niva än t.ex. Jeep.
Kan det vara så att Jeepägare/förare av kvinnor upplevs som ha konstgjorda penisförlängare? :?
Medans Niva ägare har naturliga/tillräckliga attribut? :roll:

Hur som helst så vinkar många barn och vuxna ler när jag kör i något samhälle med min röda 2CV. :D
Känd från TV4:s serie "Bröderna Fluff". :lol:
Forumsponsor
Skriv svar