Känna, klämma och lära!

Allt annat som inte passar in på nån annan rubrik
Eniro
Inlägg: 12
Blev medlem: 04 jun 2014 00:29

Känna, klämma och lära!

Inlägg av Eniro »

Hallon alla!

Har hängt och läst en hel del här på niva forumet de senaste månaderna och lärt mig så mycket jag kan. De var i höstas jag vart beslutsam om att jag vill ha en niva och kikat runt en del och varit nyfiken på detta mästerverk.

Nu i sen sommar kommer jag äntligen ha pengar att köpa en, dock äre, jag har aldrig fått kännt och klämt på en niva, skulle gärna vilja provköra en och ja allmänt snacka lite med någon som har en niva.

Därav undrar jag om det kanske finns någon härlig person här på forumet i Stockholmsområdet som är sugen på att möta upp mig med sin niva någon gång och visa den lite, låta mig klämma på den och kanske till och med provköra? Vore jävligt kul!

Förövrigr är jag en nybliven student som jobbar som väktare och kör en tyskstukad golf mk2. Men nu vill jag ha en offroad/adventure niva.

Ambitioner är att köpa en niva och adventure stuka den. Höja, Roof basket, arbetsbelysning, offroaddäxk och allt som här till!

Om någon i alla fall bara vill mötas å visa upp en niva på närmare håll för mig vore det guld värt!!

Ha det bra! Mvh eniro //mattias
Virre
Inlägg: 811
Blev medlem: 08 dec 2013 17:20
Ort: Jönköping

Re: Känna, klämma och lära!

Inlägg av Virre »

Om du inte får napp i Stockholms området och har vägarna förbi eller i närheten av Jönköping i sommar hjälper jag dig gärna. Var i samma sitts som du när jag skulle köpa min. 0739-924311
Bild
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Känna, klämma och lära!

Inlägg av niva-2121 »

Hallå Eniro.
Synd du inte lade ut frågan i går.
Då hade vi kunnat ses i Botkyrka, där jag spenderat tiden med Nivan hela dagen i spenaten.
:)
Forumsponsor
Eniro
Inlägg: 12
Blev medlem: 04 jun 2014 00:29

Re: Känna, klämma och lära!

Inlägg av Eniro »

Fan då :? Har tänkt att fråga i några dagar nu men tyvärr så blev de inte av. Drömmen vore ju att få köra lite å pröva saker själv på något fält. Men skulle vara guld värt att bara få en mer ingående titt än att stå och dregla på någon parkering och drömma sig bort om 4wd, lågväxlar och massa lera mitt i ingenstans haha :)

Vill liksom få en känsla bara haha, närmsta jag kommit var att jag hoppa runt i en som står på skroten i Bollnäs.
Eniro
Inlägg: 12
Blev medlem: 04 jun 2014 00:29

Re: Känna, klämma och lära!

Inlägg av Eniro »

Virre skrev:Om du inte får napp i Stockholms området och har vägarna förbi eller i närheten av Jönköping i sommar hjälper jag dig gärna. Var i samma sitts som du när jag skulle köpa min. 0739-924311
Bild
Absolut, jobbar rätt mycket i sommar och min lediga tid ska jag till fjällen med tjejen (utan niva, hör ni hur dåligt de låter?) så kan bli svårt att få tid. Men vem vet :)
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Känna, klämma och lära!

Inlägg av niva-2121 »

28:de juni kan du få "Känna, klämma" på Ludmilla om du kommer till Sandlycke.
För att hitta dit så gå in på http://www.jeepsweden.net och kolla i kartan över de flesta offroadområdena i Sverige.
Välkommen. :)
Forumsponsor
Eniro
Inlägg: 12
Blev medlem: 04 jun 2014 00:29

Re: Känna, klämma och lära!

Inlägg av Eniro »

niva-2121 skrev:28:de juni kan du få "Känna, klämma" på Ludmilla om du kommer till Sandlycke.
För att hitta dit så gå in på http://www.jeepsweden.net och kolla i kartan över de flesta offroadområdena i Sverige.
Välkommen. :)
Hade vart jätte kul :) Dock så är jag nog i fjällen runt härjedalen just då. Dock veckan innan är jag i hälsingland i Vallsta (Bollnäs kommun). Har sett några nivor där omkring, kanske någon som hänger här och vill visa upp sin?
Eniro
Inlägg: 12
Blev medlem: 04 jun 2014 00:29

Re: Känna, klämma och lära!

Inlägg av Eniro »

Någon som är sugen på att träffa mig? Ska även till Hälsingland om några veckor. :D
Skriv svar