Profilbil??

Allt annat som inte passar in på nån annan rubrik
Virre
Inlägg: 811
Blev medlem: 08 dec 2013 17:20
Ort: Jönköping

Profilbil??

Inlägg av Virre »

Har försökt med allt känns det som för att få en godkänd profilbild men den nekas varje gång, vad gör jag för fel??
Jag anger en giltig URL adress samt testat att ange pixlarna till 99x99 men funkar inte ändå.
Virre
Inlägg: 811
Blev medlem: 08 dec 2013 17:20
Ort: Jönköping

Re: Profilbil??

Inlägg av Virre »

Ingen som vet vad jag gör för fel?
maggan
Inlägg: 501
Blev medlem: 07 nov 2011 14:22
Ort: Bodø - Norge

Re: Profilbil??

Inlägg av maggan »

Hej.
Kommer ihåg att jag också strulade med att få upp en profilbild. Kollade min bild nu å ser att sjælva bilden ær 99x63 pixlar. du kanskje har gått i samma fælla som meg som tog førgivet att ursprungsbilden skalades ner och att det pixelantalet man lægger in bara var før att styra storleken på visnignen av profilbilden.
isf prova att øppna orginalbilden i paint eller annat bildredigeringsprogram och skala ner bilden til max 99 pixlar, lägg upp bilden på nätet og se om du kan legga in den som profilbild.
Lykka till :)

(bara att hojta om du inte får det till)
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.

Niva -94
Prosjekttråd: Min lilla Lada (Lada i Norge)
Virre
Inlägg: 811
Blev medlem: 08 dec 2013 17:20
Ort: Jönköping

Re: Profilbil??

Inlägg av Virre »

Tack för hjälpen men jag har bara Ipaden till hands, paint finns inte där.... :?
maggan
Inlägg: 501
Blev medlem: 07 nov 2011 14:22
Ort: Bodø - Norge

Re: Profilbil??

Inlägg av maggan »

Ouch
Jag som skulle leka duktig, glömde bort att bara för at vi kör bilar som stammar från 70-taler så lever vi faktiskt i 2014 och ipad har kommti för att stanna :oops:
Men... pixlr.com är ett bra online redigeringsprogram. Använd pixlr express, enkelt at skala om bilder. Tror det finns om app till ipad också.

Annars kan du senda meg bilden så kan jag fixa det. kan ta det åp PM isf.
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.

Niva -94
Prosjekttråd: Min lilla Lada (Lada i Norge)
majsfält
Inlägg: 100
Blev medlem: 01 feb 2014 23:05
Ort: Bräcke, Jemtland

Re: Profilbil??

Inlägg av majsfält »

Jag provade just att lägga till en bild och det gick bra...
Jag bildgooglade "forum avatars 99x99" och snodde en helt hänsynslöst och det gick bra.
"Min" bild var iofs mindre än 99x99, har du kollat att den inte överstiger 6kb i storlek?
Kolla även så att det inte är nån som tagit en tugga ur äpplet på baksida ipaden... :twisted:

/PB
Virre
Inlägg: 811
Blev medlem: 08 dec 2013 17:20
Ort: Jönköping

Re: Profilbil??

Inlägg av Virre »

Tack ska ni ha, ska kolla under dagen vad som kan lösas :D
Skriv svar