Svårt att bli medlem

Allt annat som inte passar in på nån annan rubrik
Sjobbe
Inlägg: 26
Blev medlem: 25 jun 2013 23:16
Ort: Umeå

Svårt att bli medlem

Inlägg av Sjobbe »

Gissar att många ger upp att bli nya medlemmar på detta forum om dom får gå igenom samma procedur som mig.
Reggade mig på forumet, fick aldrig något svar på en vecka. Letade då runt på forumet (FAQ osv.) för att få svar. Gillade speciellt "Har du problem med att registrera dig? Kontakta en administratör. Följde den länken varpå det står att jag måste regga mig för att kontakta en admin. :cry:
Först tänkte jag att alla admins tagit sommarlov, men tydligen hamnade min ansökan bland spam.

Provade att regga mig med en ny mailadress, samma fel. Efter mycket om och men tänker jag ge upp men i en sista letning någonstans på forumets delar så hittar jag en liten rebus till en mailadress.. tack o lov.

Mitt förslag är att det finns tydligt skrivet vart man ska vända sig om man har problem med registreringen. en kontaktformulär eller något. Att lusläsa FAQs och andra sidor osv är inte en bra lösning i mina ögon.
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Svårt att bli medlem

Inlägg av ahlberg »

Vi använder standardfunktioner i phpBB som är den absolut vanligaste mjukvaran för denna typ av forum. Vi använder högsta svårighetsgraden för nyregistreringar för att inte drunkna i registreringar från bottar. Hela detta forum drivs ideellt, men det finns gränser för hur mycket tid en admin kan lägga på att sortera spam. 670 personer har lyckats registrera sig. Ingen har klagat hittills på att det är lite krångligt, utan man förstår förmodligen anledningen.

I alla underforum finns en tråd spikad överst på sidan som riktar sig till nytillkomna. Där hittar man mycket riktigt en rebus som bottarna inte klarar av.

Beklagar att du fått en så jobbig start, men hoppas du kommer att trivas ändå!
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Larsson
Inlägg: 1897
Blev medlem: 11 nov 2008 22:05
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Svårt att bli medlem

Inlägg av Larsson »

Det har inte kommit in några ansökningar som jag fått godkänna ...på evigheter, men nu verkar det ha hoppat igång igen.

Kanske varit nått fel på servern som vi ligger på...
/Larsson (Admin)

Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)

If speed kills.....Lada owners will live forever.
Skriv svar