Greenlaning

Allt annat som inte passar in på nån annan rubrik
wadsbo
Inlägg: 298
Blev medlem: 22 jul 2012 18:42
Ort: Vänersborg

Greenlaning

Inlägg av wadsbo »

Greenlaning verkar vara ett trevligt sätt att motionera Nivan men här i Sverige krävs markägares tillstånd.
Någon här på forumet som är markägare alt. känner markägare i Trestadområdet (Uddevalla, Trollhättan, Vänersborg) som inte skulle ha något emot att
se en Niva på hans/hennes skogs-, markvägar?
Inte någon extremkörning alls utan bara ta sig från punkt A till punkt B på vägar där Nivor kommer till sin rätt.
Alternativ till greenlaning i Trestadområdet är också intressant. Fika och allmänt skitsnack ingår givetsvis :)
/Wadsbo
Niva-15
TREATALADA
Inlägg: 64
Blev medlem: 12 okt 2012 19:50
Ort: Ljungskile

Re: Greenlaning

Inlägg av TREATALADA »

Det fanns förr massor med roliga vägar på Bred- och Herrestadsfjället som användes för timmertransporter.
Tyvärr är många av dessa numer igenbommade av olika skäl ofta på grund av att folk slängt skräp eller tjuvfiskat.
Annat skäl är att mark köpts upp för fritidsfastigheter längst in på vägarna och man vill därför hindra obehörig trafik
att göra oönskade plundringsbesök vilket ju tyvärr drabbar även de som inte äro skyldiga.

När jag fått iordning på min Niva skall jag ta mig lite tid att utforska nämnda områden igen för att få till en karta över
vägar som fortfarande är OK att köra på. Det är 20 år sen sist.
Mvh Leif
LADA NIVA 1.6M 1988 Pågående projekt......
Volvo V70N 2003 Färdigt projekt.
Västanvind 23 Snipa, Nästan klart projekt.
wadsbo
Inlägg: 298
Blev medlem: 22 jul 2012 18:42
Ort: Vänersborg

Re: Greenlaning

Inlägg av wadsbo »

Tack för tipsen Leif. Var och nosade i området öster om Herrestadsfjället häromdagen. Mycket är bommat och sen ligger ju försvarets skjutfält här också.
Beväringarna blir kanske nervösa om ryska stridsvagnar (Nivor) far runt i området. Ryssen anfaller! :)
/Wadsbo
Niva-15
Skriv svar