Säljes: Moped!

Allt annat som inte passar in på nån annan rubrik
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Säljes: Moped!

Inlägg av ahlberg »

Jag bävar för att lägga ut en moppeannons på Blocket.. Nån här som vill ha en EU-moppe Korado med Puch-motor? 2006:a med runt 600 mil på mätaren. Jag köpte den som ny och den har bara använts av två av mina kids. Bruksskick, alla servicar gjorda. 5000:-
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
AlterEgo
Inlägg: 638
Blev medlem: 10 dec 2009 22:43
Ort: Mitten av Skåne

Re: Säljes: Moped!

Inlägg av AlterEgo »

ahlberg skrev:Jag bävar för att lägga ut en moppeannons på Blocket.. Nån här som vill ha en EU-moppe Korado med Puch-motor? 2006:a med runt 600 mil på mätaren. Jag köpte den som ny och den har bara använts av två av mina kids. Bruksskick, alla servicar gjorda. 5000:-
Ingen bild? Man blev ju lite sugen... Det är väl samma gamla Maximotor, en växel, centrifugalkoppling och kickstart?

Jag skaffade vid drygt 30 års ålder en Puch Maxi (föregångaren till Koradon) som jag till kollegornas stora förfäran pendlade till jobbet med. Dum som jag var sålde jag den till grannpojken, men han började å andra sidan tjata om att få köpa den samma dag som den landade där hemma. Den gick granska friskt och eftersom det inte var en EU-moppe fick man köra på cykelbanorna med den. Det gjorde inte ont att blåsa förbi bilköerna mellan Lund och Dalby i 60 knyck på cykelbanan. Fast det hade blivit rätt surt om Farbror Blå hade fått tag i ekipaget. Olovlig körning kallas det visst och jisses vad dagsböter jag hade fått...
Träsktroll wannabe
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Säljes: Moped!

Inlägg av ahlberg »

Bild
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Markus Almroth
Inlägg: 735
Blev medlem: 29 nov 2008 21:00
Ort: Sundsvall

Re: Säljes: Moped!

Inlägg av Markus Almroth »

Hade nog köpt den om det inte varit så långt att köra den från Skåne :-)

/M
Skriv svar