Någon som vet..

Allt annat som inte passar in på nån annan rubrik
Dusty
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 apr 2010 23:52

Någon som vet..

Inlägg av Dusty »

Någon som vet vad en sån här skapelse heter?
vill på att kalla dom "militärbarack", men det är nog inte det korrekta namnet..

Bild

är nämligen på jakt efter en billig sådan (el liknande) men det är inte så lätt att hitta om man inte ens vet vad dom heter/kallas.
Nivanörden
Inlägg: 745
Blev medlem: 28 nov 2008 12:52
Ort: Göteborg

Re: Någon som vet..

Inlägg av Nivanörden »

Stabshytt tror jag de brukar kallas för, men det finns nog andra militärnördar som kan rätta mig. ;-)

Jaktkoja? :)
//Håkan

Nivalös! :-O Men kör just nu Nissan Patrol Y61 som Niva-Substitut
Dusty
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 apr 2010 23:52

Re: Någon som vet..

Inlägg av Dusty »

ahh.. Stabshytt låter ju faktiskt passande, ska memorera det. tack!
och jaktkoja är ett av sökorden jag brukar använda, men vill ju veta vad dessa skapelser egentligen heter. ;)
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Någon som vet..

Inlägg av ahlberg »

Överbyggnad för stabsbil - kanske? Stabsvagn? Något med stab...
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Dusty
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 apr 2010 23:52

Re: Någon som vet..

Inlägg av Dusty »

jo stab-någonting verkar vara på rätt väg, men lyckas inte ens på google hitta bilder på såna så det borde finnas ett än mer passande namn för dom.. eller så kanske det är så att ingen egentligen vet vad dom heter/kallas och därför kallar alla dom olika. :roll:

Edit: kan även tänka mig att dom kan kallas Radiolänkcentraler eller något liknande, sett någon som skrivit om liknande skapelser och kallat dom för radio-någonting.
finns säkert någon på 4x4 forumet eller något annat terrängfordons forum som vet vad dom heter, tyvärr känner jag inte för att regga mig på ett annat forum endast för detta..
Westman
Inlägg: 31
Blev medlem: 12 sep 2010 16:09
Ort: Ununge (Norrtälje)

Re: Någon som vet..

Inlägg av Westman »

Det ser ut som en stabs/lednings hytt till en tgb 30/40 men den kan nog ha ett annat namn :P
// Westman

"Ride wild, Live free"

Lada Niva -86
Vaz 2103 (1500S) -75
Dusty
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 apr 2010 23:52

Re: Någon som vet..

Inlägg av Dusty »

ok, tack.. nu man bara försöka få tag i en sån eller något liknande för en billig peng så nära som möjligt.
Skriv svar